Driving home for Christmas

Egentligen skulle jag varit i Småland redan ikväll, men pga sömnbrist avstod jag från att köra bil i tre-fyra timmar idag. Så imorgon bitti bär det av. 
Med mig tar jag årets enda stickade julklapp. Ett par praktiska torgvantar till den cyklande brodern. Tänker att det kan vara rätt praktiskt. 
Jag påbörjade ett par vantar förra veckan, men med lite diskrepans mellan rekommenderad sticktjocklek och verklig sticktjocklek så blev de ett par storlekar för stora. Perfekta till Chris, visade det sig. Och han hade sneglat avundsjukt under tiden jag stickade dem, så han gladde sig åt mitt misstag. Så sen var det bara att göra ett återbesök i garnbutiken och påbörja ett nytt par. 
 
 
De har till och med en liten lucka för ivriga smartphone-tummar. 
Fördelen med att göra "fel" är ju att en hinner komma på förbättringar som en kan implementera direkt när en påbörjar nästa projekt. Så slutet gott, allting gott.
 
Om någon undrar så är jag hemma i Småland till nästa helg, så det är bara att höra av sig om en vill umgås. Jag och Romeo tänker gå bananas med julevents, så om ni vet nåt så tipsa gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0